Оновлення контенту, як важливий фактор ранжування

Піраміда сайтів. Вступ.

Ця піраміда сайтів показує ймовірну інтерпретацію рівнів ранжування в пошукових системах (далі ПС). Це допоможе візуально оцінити рівень сайту, з яким ви працюєте. Причому більшою мірою таке сортування сайтів у вигляді піраміди (залежно від займаної касти) більш характерне для Гугл — в Яндексі, навіть новий сайт з хорошими текстами може миттєво перескочити через кілька нижніх рівнів. Ви маєте усвідомлювати, що, перебуваючи на щаблі G або F, нереально потрапити в топ навіть за СЧ, а тим паче ВЧ запитами, і жодні танці з бубнами не допоможуть.

Уявіть, що ви повинні брати участь в автомобільних перегонах. Просування сайтів (SEO) не статичний процес — це і є змагання, постійне суперництво за найкращий результат. Ви ж повинні вийти на старт у хорошій формі, мати досвід водіння, підготовлену техніку? Інакше вас просто загорнуть, поки ви не наберете початкового досвіду або не усунете косяки — так скрізь влаштовано, у житті та в Інтернеті.

👉Така концепція повністю відповідає сигналам E-A-T — експертність, авторитетність, довіра. Логічно не виставляти на вітрину кожен новий текст, навіть якщо він великий, хороший, затребуваний, але не зрозуміло від кого.

👉Якщо ваш сайт перебуває на рівні G (в Ж), то поки що не потрібно нижче читати — там багато букв. Краще займіться реальною і корисною справою для підвищення статусу в ієрархії: додайте сторінок, наповніть контентом (накиньте на вентилятор, підключіть копірайтера, купіть тексти на біржі), створіть групу в соцмережі тощо. Ви маєте розуміти, що пацієнту на рівні Ж нічого не допоможе, окрім регулярного надходження в організм, який зростає, корисної, затребуваної та цікавої інфи.

Якщо у вас багато текстів, що заслуговують на увагу, а Гугл скупиться на трафік, який вам надсилають, то, можливо, у вас також, імовірно, достатньо серйозних косяків на сайті (читаємо про них тут https://vc.ru/seo/510739-spam-score-ocenka-spama-moz). Коли просунетеся на next level, то можна проводити додаткові SEO-маніпуляції. Піду теж займуся справою, а вам текст відомого забугорного сеошника.

Свіжість контенту і SEO: недооцінена концепція

🕶Погляди автора (Christopher Long) є повністю його власними (за винятком малоймовірного випадку гіпнозу) і не завжди можуть відображати думку MOZ.

За час моєї роботи в пошуку я (це не я, а він Christopher Long) змінив свій погляд на певні фактори ранжування. Наприклад, після приходу в Go Fish Digital і роботи зі створення внутрішніх посилань я почав усвідомлювати цей напрямок тільки з плином часу. Завдяки масштабному опрацюванню внутрішніх посилань ми змогли досягти стабільного успіху.

📌Оновлення контенту — ще один із сильних чинників і часто незаслужено недооцінених.

Попрацювавши з новинною організацією і протестувавши знання, отримані в результаті цієї роботи, на інших сайтах, я почав бачити величезний потенціал, яку може дати оновлення контенту. Я (це знову він — Кріс) думаю, що вся SEO-спільнота недооцінювала цю концепцію протягом доволі довгого часу. Давайте розберемося, чому.

Огляд новинних сайтів

Усе почалося, коли ми почали працювати з великим новинним видавцем, у якого виникли проблеми з потраплянням у Топ новин Google за висококонкурентними ключовими словами. Вони постійно виявляли, що їхній контент не може бути включений у цю функцію, і хотіли знати, чому.

Включення в «Головні новини»

Ми почали проводити багато досліджень навколо новинних агентств, які, здавалося, цілком досягли успіху в тому, щоб потрапити в Топ новин. Це одразу ж привернуло нашу увагу до CNN, сайту, який на сьогоднішній день є найдосвідченішим в отриманні бажаних позицій у Top Stories. Вивчаючи їхні стратегії, ми помітили одну стійку тенденцію: вони завжди створювали абсолютно нову URL-адресу того дня, коли хотіли потрапити в карусель найкращих історій.

Як приклад, тут ви можете бачити, що вони створюють унікальну URL-адресу для своїх репортажів про війну між Росією та Україною. Оскільки вони знають, що Google щодня показуватиме результати Top Stories за запитами, пов'язаними з цим, вони створюють абсолютно нові URL-адреси щодня:

  • cnn. com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-16-22/index. html
  • cnn. com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-21-22/index. html
  • cnn. com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-23-22/index. html

Це суперечить традиційним порадам SEO, які вказують, що власникам веб-сайтів необхідно підтримувати стабільні URL-адреси без розмивання ключових слів у ЧПУ. Але щоб мати право на отримання найкращих статей, Google необхідно, щоб «свіжа» URL-адреса була проіндексована і щоб контент відповідав критеріям. Після впровадження стратегії щоденного створення унікальних URL-адрес, ми помітили послідовне включення цього новинного видання в Топ новин за їхніми основними ключовими словами. Однак наступне питання, якого ми хотіли торкнутися, стосувалося не тільки того, як під'єднатися до цієї функції, а й того, як зберегти високі позиції в рейтингу, опинившись там.

Рейтинг у категорії «Найкращі історії»

Наступним елементом, на який ми звернули увагу, було те, як часто конкуренти оновлювали свої історії, потрапивши в карусель найкращих новин, і були здивовані тим, як часто провідні новинні агентства оновлюють свій контент. Ми виявили, що конкуренти активно оновлювали свої часові мітки. Для одного запиту при перегляді трьох статей протягом чотиригодинного періоду ми знайшли середній час між оновленнями для основних видань:

  • USA Today: Кожні 8 хвилин
  • Нью-Йорк Таймс: Кожні 27 хвилин
  • Сі-Ен-Ен: Кожні 28 хвилин

За одним конкретним запитом USA Today буквально оновлювала свою сторінку кожні 8 хвилин і зберігала позицію № 1 у рейтингу найкращих новин. Очевидно, що вони докладали багато зусиль до свіжості свого контенту.

Але як бути нам, зі звичайними веб-сайтами?

Звичайно, очевидно, як це можна застосувати до новинних агрегаторів. Звичайно, немає іншої вертикалі, де поняття «свіжості» надавало б алгоритму більшої ваги. Однак це змусило нас замислитися над тим, наскільки цінною була б ця концепція для ширшої мережі. Чи роблять це інші сайти, і чи можна досягти успіху в SEO, частіше оновлюючи контент?

Постійний контент

На щастя, ми змогли провести ще більше досліджень у цій галузі. У нашого новинного клієнта також було багато розділів, не пов'язаних із новинами, на їхньому сайті. Ці розділи містять більше постійних статей, де повинні застосовуватися більш традиційні норми і правила SEO. Один розділ їхнього сайту містить більше контенту типу «огляди», де вони знаходять найкращі товари для цієї категорії. Переглядаючи статті за цими темами, ми також помітили закономірності навколо свіжості. Як правило, статті з високим рейтингом у конкурентних товарних галузях (електроніка, постільна білизна, побутова техніка) будуть активно оновлювати свої часові мітки зі щомісячною (іноді щотижневою) періодичністю.

Наприклад, на дату написання цієї статті (25 травня 2022 року) я бачу, що всі три статті в топі-3 для «найкращий матрац» було оновлено протягом останніх 7 днів. Дивлячись на термін «найкращий робот-пилосос», здається, що всі статті були оновлені за останній місяць (станом на травень 2022 року). Незважаючи на те, що ці статті є більш постійними та стабільними і не прив'язані до новинного циклу, очевидно, що ці сайти приділяють велику увагу свіжості та часто оновлюють статті. Це показало нам, що оновлення контенту може принести більше користі, ніж просто результати новин.

✅🔥⚡⚡💥Початок експерименту

Ми вирішили почати тестування концепції свіжості інформації в нашому власному блозі, щоб подивитися, яким може бути вплив цих оновлень. У нас була стаття про автомобільне SEO, яка раніше непогано справлялася з «автомобільними» seo-запитами. Однак в останні роки ця сторінка втратила багато органічного трафіку. Стаття, як і раніше, містила цікаву інформацію, але вона не оновлювалася з 2016 року. Це був ідеальний кандидат для нашого тесту. Щоб виконати цей тест, ми внесли лише три зміни до статті:

  • Оновили контент, щоб переконатися, що він весь актуальний. Це змінило менше 5% тексту.
  • Додано «2022» у тег заголовка.
  • Оновлено тимчасову мітку.

Ми відразу ж побачили поліпшення рейтингу за ключовим словом «автомобільний». Ми перейшли з рейтингу на третій сторінці на першу сторінку наступного дня після оновлення контенту. Щоб бути більш впевненими в отриманих результатах, ми протестували цю концепцію на іншій сторінці. У наступній статті ми оновили тільки тимчасову мітку і тег заголовка без будь-яких змін у вмісті сторінки. Хоча зазвичай ми б не рекомендували цього робити, це був єдиний спосіб визначити, чи було невелике оновлення рушійною зміною, а не коригуванням контенту. Однак після внесення цих двох нововведень 🤘ми змогли чітко побачити негайне поліпшення трафіку і на другій сторінці. Ці два експерименти в поєднанні з іншими тестами, які ми провели, показують нам, що Google надає великого значення свіжості контенту. Ця цінність виходить за рамки статей, прив'язаних до новинного циклу.

Чому Google піклується про свіжість контенту?

Міркування E-A-T

Якщо розглядати це більш цілісно, Google, який використовує концепцію свіжості, має сенс зі своїх ініціатив у сфері електронної комерції. 👍Вся концепція E-A-T полягає в тому, що Google хоче ранжувати контент, якому він може довіряти (написаний експертами з посиланням на факти), вище інших результатів пошуку. У Google є важлива суспільна відповідальність за точність наданого контенту, тому в інтересах пошукового гіганта розміщувати той контент, якому, на його думку, можна довіряти. Отже, як свіжість інформації впливає на це?

Що ж, якщо Google вважає контент застарілим, як він може довіряти точності інформації? Якщо пошукова система бачить, що вашу статтю не оновлювали протягом п'яти років, тоді як у конкурентів свіжіший контент, це може бути сигналом про те, що їхній контент заслуговує на більшу довіру, ніж ваш. Наприклад, для терміна «найкращі телефони з камерами» ви хотіли б прочитати статтю, яка востаннє оновлювалася два роки тому? Якщо на те пішло, ви б навіть хотіли, щоб стаття востаннє оновлювалася шість місяців тому? Як ми бачимо, Google ранжує тільки ті сторінки, які були оновлені протягом останніх одного або двох місяців. Це пов'язано з тим, що технології в цій сфері змінюються так швидко, що, якщо ви не оновлюєте свої статті кожні кілька місяців або близько того, ви сильно відстаєте від графіка.

Загроза конкуренції

Концепція свіжості також має сенс з точки зору конкуренції. Одна з найбільших слабкостей механізму індексації полягає в тому, що за своєю суттю складно надавати результати в режимі реального часу. Щоб визначити, коли змінюється контент, пошуковій системі потрібен час для повторного пошуку і переіндексації контенту. У поєднанні з вимогами масштабного сканування веб-сторінок це стає надзвичайно складним.

З іншого боку, сайти соціальних мереж, такі як Twitter, не мають цієї проблеми і призначені для надання контенту в режимі реального часу. Перед платформою не стоїть завдання індексування результатів, а показники залученості можуть допомогти швидко знайти контент, який набирає обертів. У результаті Twitter набагато краще справляється з пошуком трендового контенту. Думаючи про Мережу з точки зору платформи, має сенс, що більшість користувачів вибрали б Twitter замість Google під час пошуку інформації в режимі реального часу.

Це створює велику загрозу для Google, оскільки є причиною для користувачів покинути екосистему пошуковика, що дає менше можливостей для показу реклами. Нещодавно в Top Stories ви побачили набагато більше «Живих повідомлень у блозі». У цих статтях використовуються структуровані дані LiveBlogPosting, які сигналізують Google про те, що контент оновлюється в режимі реального часу. Хоча пошук URL-адрес у реальному часі по всьому Інтернету є складним завданням, використання цього структурованого типу даних може допомогти їм краще орієнтуватися в контенті, який їм потрібно частіше сканувати та індексувати.

Схоже, Google наполегливо просуває ці живі блоги в Top Stories, оскільки вони часто бачать сильну видимість у результатах Top Stories:Це може бути стратегічним кроком, що спонукає видавців створювати контент у режимі реального часу. Метою тут може бути збільшення використання контенту, який оновлюється в режимі реального часу, з кінцевим результатом демонстрації користувачам, що вони можуть отримувати цей тип контенту в Google, а не тільки в Twitter.

Застосування цих напрацювань для руху вперед

Я думаю, що в SEO галузі іноді є місце для більш творчого підходу до оптимізації наших сторінок. Розглядаючи питання про те, як поліпшити сторінки, які з часом втратили трафік і позиції, ми могли б взяти до уваги свіжість. Під час перегляду сторінок, які з часом втратили популярність, ми можемо захотіти перевірити, чи не застарів і цей контент. За допомогою тестування та експериментів ви могли б побачити, чи справляє оновлення свіжості вашого контенту помітний позитивний вплив на поліпшення рейтингу.

🕶Автор опусу — Christopher Long — Кріс Лонг — старший менеджер з SEO в Go Fish Digital. Кріс працює з унікальними проблемами і ситуаціями розширеного пошуку, щоб допомогти своїм клієнтам поліпшити органічний трафік завдяки глибокому розумінню алгоритмів і веб-технологій Google. Кріс є автором для Moz, Search Engine Land і The Next Web. Він також виступає з доповідями на галузевих конференціях, таких як SMX East і the State Of Search. Ви можете зв'язатися з ним у Twitter і LinkedIn.

По материалам сайта https://moz.com/